Chiang Mai, Pai, Hong Thong & de 762 bochten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sigrid Meewisse - WaarBenJij.nu Chiang Mai, Pai, Hong Thong & de 762 bochten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sigrid Meewisse - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, Pai, Hong Thong & de 762 bochten

Blijf op de hoogte en volg Sigrid

17 Maart 2016 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Chiang Mai!

Het hostel (eerder een hotel) in Chiang Mai was echt zoo lekker! Leuke locatie, super zwembad (vaak hadden we die voor ons samen) en elke dag werd onze kamer schoongemaakt. Waarschijnlijk was dit ook het beste hostel wat we heel deze reis gaan krijgen ;). Dus we hebben lekker 2 dagen bij het zwembad gerelaxt! In de avond zijn we naar de nightmarket geweest welke erg bekend is, maar eigenlijk is er bijna elke avond wel ergens een markt te vinden. Hier was ook een superleuk pleintje met live muziek, waar we op balen stro een hapje hebben gegeten.

Ook zijn we een dag naar het Elephant Retirement Park geweest, wat was dit gaaf zeg!! Dit was een park waar ze opgevangen worden nadat ze zo gebruikt zijn voor al die ritjes (dan worden ze namelijk geslagen met stokken en scherpe punten enzo, heel de dag lopen en weinig slapen, de slagtanden worden afgezaagd, echt heel zielig allemaal) en hier mogen ze lekker doen wat ze zelf willen en worden ze heel goed verzorgd. Die olifanten kunnen ze namelijk ook niet meer de vrije natuur in laten omdat ze zichzelf dan niet meer zouden kunnen redden. Eerst mochten we ze eten geven, daarna gingen we samen met de olifanten in een modderbad om ze vervolgens weer helemaal schoon te wassen. Er was ook een babyolifantje bij van 9 maanden, welke natuurlijk gelijk mijn favoriet was! Je kon goed merken dat die dieren het naar hun zin hadden, dat ze niets tegen hun zin in hoefden te doen en vaak vrij rond liepen.

De volgende dag hebben we samen een scooter gehuurd om de omgeving van Chiang Mai te verkennen, een tempel te bezoeken en de bergen in te rijden. Het zijn eigenlijk motorscooters, dus een stuk zwaarder waardoor ze ook een stukje harder gaan maar dat is hier dus normaal ;). Op dit moment is het 'burning season', dus ze branden heel veel bomen plat om de grond weer vruchtbaar te maken. Erg jammer want daardoor is het uitzicht vaak een heel stuk minder helder en kun je niet zo ver kijken. In de middag hebben we er nog een scooter bijgehuurd om er vervolgens de volgende dag mee naar Pai te rijden. Pai is een klein hippiedorpje waar je volgens de verhalen geweest móet zijn. De rit ernaar toe duurt ongeveer 3,5 uur, was 131 km lang en is grotendeels door de bergen. We werden wel gewaarschuwd dat het een gevaarlijke tocht kon zijn en we waren ook al wat mensen tegengekomen die van hun scooter afgevallen waren. Veel mensen gaan er ook heen met een busje, maar dan heb je de garantie dat je sowieso misselijk wordt omdat de chauffeurs hier nogal wild door de bochten rijden (762 om precies te zijn). Het leek ons juist superleuk om deze tocht zelf te maken en de vrijheid te hebben dat je ook kunt stoppen waar en wanneer je wilt. Hier hebben we geen moment spijt van gehad want het was echt onwijs mooi en leuk om te doen! De scooters rijden hier ook gewoon op de snelweg aangezien deze net zo hard gaan als de auto's en al het verkeer rijdt hier links. Pai zelf was erg rustig toen wij er waren en wat ons betreft een beetje 'overhyped', maar het was zeker leuk om het gezien te hebben. We zijn er wezen stappen met 2 Nederlandse gasten, en we hebben kennis gemaakt met 'Hong Thong', dit is een Thaise rum die je hier kan kopen voor 250 Baht per fles (+- €6,50) en dus een stuk goedkoper dan bier of wijn. Na deze avond waren we dus erg blij dat we niks anders hoefden te doen dan bij het zwembad te liggen haha! De volgende ochtend zijn we samen naar de hotsprings gereden, we waren hier rond 8 uur en daardoor ook de eerste! Het was superlekker warm en heel gek om zomaar zulk warm water in de natuur te hebben. Einde van de ochtend zijn we weer terug gereden naar Chiang Mai met de scooters.

We hebben daar onze tickets geregeld voor een slowboat om naar Laos te gaan. Vanmorgen zijn we opgehaald met een busje om naar Chiang Khong te rijden. En morgen en overmorgen gaan we dan allebei de dagen met een slowboat over de Mekong rivier varen om vervolgens in Luang Prabang aan te komen. Hier zitten Sander en Sharon (vrienden van Bart) dus hopelijk gaan we daar met hun meeten! Het is wel heel apart aangezien we nu dus nog in Thailand zijn en aan de overkant van de rivier zien we Laos al. Het zal wel een lange tocht zijn maar het schijnt ook supermooi te zijn, dus we zijn benieuwd!

X

• 17 Maart 2016 - 19:15

Leonie:

Leuk verhaal weer! Veel plezier met zijn vieren in laos! X

• 17 Maart 2016 - 23:26

Mieke:

Jullie zijn nu echt aan het genieten zeg! Leuke foto's en leuke verhalen; ik ben toch echt wel een beetje jaloers...xxx