Bangkok! What a difference!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sigrid Meewisse - WaarBenJij.nu Bangkok! What a difference!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sigrid Meewisse - WaarBenJij.nu

Bangkok! What a difference!!

Blijf op de hoogte en volg Sigrid

09 Maart 2016 | Thailand, Bangkok

Wát een verschil zeg in vergelijking met India! Thailand is zoveel leuker, de mensen zijn gastvrijer, vriendelijker, vrolijker, alles is een stuk schoner en overal ruik je heerlijk eten! We voelen ons een stuk relaxter in deze omgeving en tussen deze mensen. Toen we aankwamen in het eerste hostel hebben we gelijk een hele avond drankjes zitten doen met Jaimy, een Schotse backpacker. Ons derde hostel zag er echt superleuk uit! De buitenkant is helemaal roze en in Franse stijl, dus ik was gelijk verkocht en Bart had weinig keuze meer ;). Ze hadden er ook babypoesjes dus dat maakte het natuurlijk nog leuker! Ondertussen hebben we Bangkok een beetje verkend, uiteraard zijn we op Khao San Road geweest waar veel gezelligheid is, en we zijn naar de grootste markt van Thailand geweest. Ze hadden daar zoveel leuke spulletjes, ik had het nogal moeilijk om niet te veel te kopen, maar het is alleen bij 1 kettinkje gebleven :p.

Op maandag hebben we een fietstocht gedaan van Co van Kessel. We wilden er met een taxi heen, maar die wisten allemaal niet waar het was of hadden geen zin om daar heen te rijden.. Toen hebben we heel hard gerent om de watertaxi te nemen. Uiteindelijk waren we een kwartier te laat maar werden we naar de groep gebracht en konden we gelukkig alsnog mee :). Het was een erg leuke tocht met alleen maar Nederlanders aangezien de oprichter hiervan Nederlands is. Je fietst dan door allemaal kleine straatjes en over een grote fruit- & bloemenmarkt. Toch vonden we de fietstour in New Delhi wel indrukwekkender om mee te maken, omdat dat een nog apartere wereld was.

De volgende ochtend werd Bart rond 6:00 uur wakker en was hij deze keer hartstikke ziek, hij was ook zeiknat van het zweet en helemaal koud, hij is dus heel de dag in bed gebleven. Zo wisselen we elkaar lekker af en kunnen we goed voor elkaar zorgen ;p. Ik ben die dag zelf de stad ingegaan. Ik ben weer naar Khoa San Road geweest en heb een jurkje gekocht, daarna heb ik de mooie tempel Wat Pho bezocht met 'de liggende Boedha'. Ook heb ik onze visums opgehaald voor Vietnam, deze moesten we namelijk ook van te voren al regelen. Als je alleen door de stad loopt is het ook wel leuk en je maakt alles ook weer anders mee! Je spreekt nog wat sneller mensen aan en bent op jezelf aangewezen.
's Avonds voelde Bart zich weer iets beter, we zijn nog even naar een ander pleintje geweest met een grote Boedha, hier was ook weer een soort marktje met veel locals. We hebben hier samen eten gehaald voor 30 Bath, dat is omgerekend nog geen 80 cent - dit was ook wel de goedkoopste maaltijd tot nu toe haha!

Op dit moment zitten we in de trein naar Chiang Mai, deze rit duurt 11 uur maar is tot nu toe prima te doen - en waarschijnlijk ook een stuk relaxter dan de nachttrein in India ;). Het volgende hostel wat we daar geboekt hebben heeft een zwembad, daar kijken we erg naar uit met al die warmte! :D (het is hier meestal rond de 39 graden maar voelt zo rond de 44 graden omdat het ook zo vochtig is)

See you later alligators! X

• 09 Maart 2016 - 23:25

Mieke:

Fijn dat jullie nu in Chiang Mai zijn; hopelijk zijn de gezondheidsklachten nu definitief over!
    Geniet er lekker van saampjes, en ...wat fijn dat er een douchemuts in het hostel is, haha ;-)

• 10 Maart 2016 - 09:25

Ans:

Ha Sigrid en Bart,

Niet meer ziek worden nu, okay?? Jullie zien heel wat en nu al het verschil in culturen. prachtige foto's (heb ik al op Facebook gezet.).
    Lees met plezier jullie verslagen! Enjoy!!

• 10 Maart 2016 - 12:35

Marja Roest:

Hoi kids, leuk die "normale" foto in de trein naar Chaing Mai. Die andere was ook wel grappig hoor de "ladyboys". Genieten maar weer. Wij gaan lekker morgen ook weg, naar de zon en sneeuw in Oostenrijk.
    doeiiii

• 10 Maart 2016 - 17:17

Willem Roest En Danne Oomens:

Geniet er heerlijk van, jullie doen veel dingen die we/ik ook gedaan hebben en dat is best leuk om de verschillen toen en nu eens te bespreken!

geniet van jullie mooie verblijf daar.
    Groetjes, willem en dianne

• 11 Maart 2016 - 11:03

Samantha :

Hehe, jullie zitten op je plek! :) verwen Bart maar goed en dan is het voorlopig wel even klaar met ziek zijn! ;)
    Leuk om jullie verslagen en foto's al zo snel te kunnen lezen en zien!
    Dikke knuffel Samantha

• 11 Maart 2016 - 17:38

Franny :

Leuk wij hebben dit ook allemaal gedaan.

• 13 Maart 2016 - 13:18

Marije:

Hey!

Super leuk om jullie verhalen te lezen!
    Mooi kleurtje dat hostel, misschien ook leuk voor bij ons? :P

Geniet van elk moment!

X Marije

• 09 Mei 2016 - 18:03

Trudie:

Hey Bart en Sigrid ..
    Bart ...je moeder komt met zulke mooie verhalen over jullie dat wij ook nieuwschierig werden
    (Conny en ik) (cafe tje Voorwinden ;-)
    Ook de niet leuke verhalen hoor ...ziek en dan zo ver weg ..is niet leuk
    Wens jullie nog heel veel plezier samen ..zonder ziek zijn